A.I

aku sayang dia.
tapi aku boleh pandang dia dari jauh.
walaupun kitorang dekat.

tapi kalau kehadiran aku ni,
cuma buatkan kau sakit hati.
takpelah, aku mengalah.
aku akan jauhkan diri dari kau, kalau kau nak.

aku akan simpan perasaan ni
untuk kebaikan kami berdua.

aku still tak faham dia,
dan dia takkan faham aku.

dari aku having relationship dengan dia,
yang akan membuatkan kitorang tak bertegur sapa kalau bergaduh.
yang mmbuatkan hubungan kami tak seerat seperti sekarang ni,

aku rasa better hubungan kami stay macam ni.
sebagai kawan baik.

dan aku rasa,
dia dah jumpa dengan insan yang tepat yang boleh memahami dia.

tapi maaf,
aku tak boleh jadi seperti dia.
aku belum matang.

dan setiap kali aku lihat dia dengan si 'dia',
aku rasa, dia gembira dengan pilihannya,

senyuman itu yang aku rindu,
aku tak kesah,
kalau orang kata aku jual mahal,
aku terlepas, or aku ni rugi sebab tak terima dia,
janji dia boleh keluarkan senyuman macam tu,
sudah buatkan aku senang hati.

aku taknak kau sedih. 
itu jer permintaan aku.

p/s: And aku tahu mesti kau fikir aku tengah emo ke apa, aku tak emo. aku cuma beritahu apa yang aku rasa. terpulang, kalau kau rasa aku nak menagih simpati ke apa. aku just nyatakan apa yang tersirat. and kalau kau tak suka, tak payah baca.