Zaman remaja dan zaman dewasa

'Do you know what it means to become an adult? It means there’s less and less to smile about. So we’ll have to smile even more, even if we have to force it' -dream high


Quote ni bermaksud bila kita semakin menigkat dewasa beban yang akan kita pikul pun akan bertambah berat, and kita lebih focus untuk bekerja dan lebih serious. Cuma kita lihat, apa perbezaannya antara zaman remaja dan zaman dewasa. 


Zaman remaja yang normal, biasanya time time untuk kita having fun. Masa ni kita rasa nikmatnya bercinta, explore benda benda yang baru dan semangat remaja yang luar biasa.


Zaman dewasa yang normal ialah bekerja dan focus kepada satu tanggungjawab lebih lebih lagi orang yang sudah berkeluarga. Mungkin masa ni, kita akan terfikir pasal perkahwinan dan masa depan dengan lebih serious kerana kita sudah menjadi lebih matang dan responsibilities yang kita tampung pun bertambah berat. 




So, kepada remaja remaja ni tak payahla nk cepat cepat dewasa.Kita sepatutnya enjoy and tentang zaman dewasa, masing masing akan melaluinya (kalau panjang umur) so kenapa pada usia yang muda dan masih lagi ada pemikiran yang mentah, korang nak berlagak dewasa? Nanti bila korang dah dewasa, barulah tahu betapa bestnya zaman remaja ni ha, jangan menyesal kemudian. 


So enjoy, kurangkan stress and kekal senyum :)